Samenwerking bibliotheek

Op de Sterrenwachter is er wekelijks een leesconsulent vanuit bibliotheek Kennemerwaard voor de Bibliotheek op school.

Activiteiten

Er wordt in de groepen aandacht besteed aan leesbevordering én leesplezier. Dit wordt onder andere gedaan door voor te lezen, boeken te presenteren, stemmen op favoriete boeken en meespelen met een verhaal. Kortom allemaal activiteiten met verschillende prentenboeken, leesboeken, strips en theaterleesboeken.

Sinds kort werken wij op de Sterrenwachter ook met een Biebteam. De consulent gaat samen met een aantal kinderen in gesprek over welke boeken er aangeschaft moeten worden en hoe wij deze presenteren. Daarnaast dragen zij samen zorg voor het mooi houden van de bibliotheek.

Tips van de leesconsulent