Groep 7/8
September 

Wat we tot nu toe gedaan hebben in groep 8:
Wij hebben heel veel gerekend in groep 8, heel veel breuken en staartdelingen. Ook hebben we onder elkaar leren rekenen: min, plus en keersommen.  Wij hebben met gym ook hele leuke dingen gedaan zoals trefbal, voetbal/hockey en bunkertrefbal. En wij hebben met goed luisteren heel veel streepjes verdiend. De beloning van de 30 streepjes was met onze meester uit groep 7, meester Jonathan, die ons altijd een beetje uit liet om zo te zeggen, naar buiten te gaan om te voetballen.  Hij kwam op woensdag om kwart voor 12.  Met taal schreven wij een naamdicht of acrostichon. Een naamdicht is dat je de eerste letters van je naam onder elkaar schrijft en dan achter elke letter een zin schrijft. 
Door Dyami
 
Op school hebben we ook een onderdeel : De Vreedzame School. Daar leren we hoe je goed met elkaar omgaat. We hebben ook een speciaal plekje op de muur waar we de dingen  ophangen zoals de gele pet, de rode pet en blauwe pet, dat is  De gele pet : laten zien dat je iets niet wil De rode pet : boos reageren De blauwe pet : gewoon verdrietig weglopen En dan kijken we wat het beste is. We hebben ook altijd een agenda voor de les: Binnenkomer (spel)  Wat ga je leren? Onderwerp wat je gaat doen Wat hebben we geleerd? Afsluiter Deze week hadden we het over taken in de school. De takencommissie is de taken aan het verdelen.
Door Didi
 
We leren in groep 8 veel dingen van juf Coby bij HVO. Dat hebben we ook wel nodig met al onze drukte in de klas. De eerste paar lessen gaan  over prikkels. (hoe je reageert op een geluid of iemand) we hebben in groep 7 leuke dingen gedaan. Dus ik hoop dat dat dit jaar ook zal zijn.  
Door Tim

Da Vinci in de bovenbouw
Het thema is “ Het oude Egypte”. Alle kinderen zijn gestart met het maken van een denkraam. ( Het wordt ook wel een mindmap genoemd). Ze schrijven er in wat ze al van het onderwerp weten en het denkraam wordt iedere keer weer aangevuld met nieuwe kennis. Je werkt met kleurtjes en tekeningen zodat je het nog beter kunt onthouden.